Investering Creatief denken met eigenaarschap

€ 395,- Excl. BTW

Inschrijven Creatief denken met eigenaarschap

Bekijk het inschrijfformulier voor de beschikbare data.

Inschrijven
Waarom Creatief denken met eigenaarschap

Zou het niet fijn zijn als jouw ideeën het verschil gaan maken? Dat jij problemen of kansen ziet die anderen niet zien? Dat jij verfrissende oplossingen bedenkt en deze snel weet om te zetten in resultaat? In onze dagtraining Creatief denken met eigenaarschap geven wij je praktische handvatten om jouw creatief denken direct te verhogen eigenaarschap te tonen en ideeën om te zetten in resultaat. Hiernaast geven we je tools om het creatieve proces van probleemstelling tot testbaar idee te faciliteren voor jouw team.


De beroemde think different reclame Apple maakte het al duidelijk, mensen die anders denken veranderen de wereld. Ook in organisaties wordt er gezocht naar anders denkers, mensen die creatief denken en eigenaarschap tonen. Mensen dingen zien wat andere mensen niet opvalt. Die dit niet alleen als probleem neer leggen en oplossingen verzinnen waarmee echt verbeterd wordt of behoeftes worden vervuld. Soms zelf onbekende behoeftes. Want als je aan iemand in 1930 had gevraagd wat hij of zij het liefst zou willen hebben om de vloer stof vrij te maken dan had je als antwoord een betere bezem gekregen, niet een stofzuiger.


Toch is creatief denken en eigenaarschap tonen niet makkelijk. Het programma Mindfuck heeft al in een experiment laten zien dat wij als mens ons graag conformeren aan de sociale omgeving. En onze hersenen zijn patroon gericht. Anders hadden we nooit leren zwemmen, fietsen of autorijden.


Gelukkig is er veel onderzoek gedaan naar creatief denken. Zo is er vastgesteld dat mensen met een hoge mate van creatief denken en eigenaarschap als Steve Jobs of Jeff Bezos vijf eigenschappen bezitten. Het innovators DNA. En Adam Grant geeft in zijn boek Originals de samenvatting over het denkproces van creatief denkers. Gelukkig voor ons is dit allemaal te leren. En dat is dan ook wat we in deze training gaan doen.


Waar de workshop creatief eigenaarschap vooral over het ervaren van alle creatief denken proces stappen gaat, gaan we in deze dagtraining er echt mee aan de slag. Zelf een probleem vinden en uitwerken zodat je dit hierna in je werkomgeving kan toepassen of faciliteren.

Kenmerken
  • Start 9:30
  • Einde 17:00
  • Mediapark Hilversum

In deze dagtraining doorlopen we het hele proces van probleem of behoefte tot realiseerbaar idee. Alle stappen in creatief denken met eigenaarschap.

Design thinking, the innovators DNA, the lean start up, brainstormen, the innovators dilemma. Het komt allemaal aan bod in deze intensieve dagtraining creatief denken met eigenaarschap.
Observeren

De start van ieder creatief proces begint bij iets nieuws zien. Een probleem of een behoefte. Maar hoe zie je dat? In deze stap staan we stil welke mogelijkheden de Design Thinking methode biedt als het om mens gericht innoveren gaat. Maar ook methodes binnen LEAN zijn erop gericht zaken te zien. We gebruiken meerdere methodes voor creatief denken met eigenaarschap.

Probleemstelling

Een goede probleemstelling is cruciaal voor het zoeken naar de oplossing. Einstein zei al: “als ik een uur de tijd had om een probleem op te lossen dat de wereld zou redden, dan zou ik 55 minuten over het probleem denken en 5 minuten over de oplossing``. We bekijken verschillende technieken van probleemstelling waaronder een 'problemstorm'. Altijd bestaat de vraag is creatief denken de juiste methode om een oplossing te vinden probleem of heb je andere methodes nodig. Iemand die eigenaarschap toont zal altijd gaan voor de beste oplossing.

Idee vorming

Welke methodes van ideevorming zijn er. We laten zien wat een goede brainstorm is. We leren je een aantal divergeer en convergeer technieken waarmee je meteen een brainstorm naar een hoger niveau kan brengen. Ook nemen we je mee in de Systamatic Inventive Thinking (SIT) methode en het ontstaan hiervan. Een mooie verdieping in creatief denken.

Prototype

En als je een goed idee hebt is het zaak dit te testen bij je doelgroep. Maar om dit te doen heb je een prototype nodig. We leren je snel een prototype te bouwen of zoals de Lean Startup dit noemt een Minimal Viable Product. Aan creatief denken zonder eigenaarschap heb je namelijk niets. Een idee wat je niet gaat uitwerken om te testen zal altijd een idee blijven. Eigenaarschap tonen is juste het idee uitwerken.

Test

En als je een prototype in je handen hebt kan je dit gaan testen op je doelgroep. En weer goed observeren wat je doelgroep ermee doet om er weer van te leren. En we kunnen A en B testing inzetten om te kijken welke optie het best aansluit. Ook geven we je inzicht in welke soorten innovaties er zijn en hoe je jouw aanpak voor het naar de markt brengen hierop kan aanpassen.

Inschrijven

Na deze trainingsdag kan je zelfstandig creatief denken en eigenaarschap tonen. Ook kan je anderen mee nemen en kan je een creatief proces faciliteren.

Onze faciliteer templates geven jouw een toolkit om zelf een creatief denken proces met eigenaarschap te doorlopen. En het geeft je de mogelijkheid je team hierin mee te nemen of te begeleiden.

Schrijf je in voor de training creatief denken met eigenaarschap

Creatief denken met eigenaarschap is ook in house te organiseren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.