Waarom Creatief denken en eigenaarschap
Zou het niet fijn zijn als jouw ideeën het verschil gaan maken? Dat jij problemen of kansen ziet die anderen niet zien? Dat jij verfrissende oplossingen bedenkt en deze snel weet om te zetten in resultaat? In onze workshop Creatief eigenaarschap geven wij je praktische handvatten om jouw creatief denken direct te verhogen eigenaarschap te tonen en ideeën om te zetten in resultaat.
De beroemde think different reclame Apple maakte het al duidelijk, mensen die anders denken veranderen de wereld. Ook in organisaties wordt er gezocht naar creatieve denkers die eigenaarschap tonen. Mensen dingen zien wat andere mensen niet opvalt. Die dit niet alleen als probleem neer leggen en oplossingen verzinnen waarmee echt verbeterd wordt of behoeftes worden vervuld. Soms zelf onbekende behoeftes. Want als je aan iemand in 1930 had gevraagd wat hij of zij het liefst zou willen hebben om de vloer stof vrij te maken dan had je als antwoord een betere bezem gekregen, niet een stofzuiger.
Toch is anders denken niet makkelijk. Het programma Mindfuck heeft al in een experiment laten zien dat wij als mens ons graag conformeren aan de sociale omgeving. En onze hersenen zijn patroon gericht. Anders hadden we nooit leren zwemmen, fietsen of autorijden.
Gelukkig is er veel onderzoek gedaan naar Innovatief denken. Zo is er vastgesteld dat mensen met een hoge mate van creatief denken en eigenaarschap als Steve Jobs of Jeff Bezos vijf eigenschappen bezitten. Het innovators DNA. En Adam Grant geeft in zijn boek Originals de samenvatting over het denkproces van creatief denkers. In de workshop Creatief eigenaarschap geven we jou meteen eenvoudige handvatten om ideeën te verzinnen en om te zetten in resultaat.