Investering Creatief denken en eigenaarschap

€ 125,- Excl. BTW

Inschrijven Creatief denken en eigenaarschap

Zie het inschrijfformulier onder aan de pagina voor de beschikbare data.

Inschrijven
Waarom Creatief denken en eigenaarschap

Zou het niet fijn zijn als jouw ideeën het verschil gaan maken? Dat jij problemen of kansen ziet die anderen niet zien? Dat jij verfrissende oplossingen bedenkt en deze snel weet om te zetten in resultaat? In onze workshop Creatief eigenaarschap geven wij je praktische handvatten om jouw creatief denken direct te verhogen eigenaarschap te tonen en ideeën om te zetten in resultaat.


De beroemde think different reclame Apple maakte het al duidelijk, mensen die anders denken veranderen de wereld. Ook in organisaties wordt er gezocht naar creatieve denkers die eigenaarschap tonen. Mensen dingen zien wat andere mensen niet opvalt. Die dit niet alleen als probleem neer leggen en oplossingen verzinnen waarmee echt verbeterd wordt of behoeftes worden vervuld. Soms zelf onbekende behoeftes. Want als je aan iemand in 1930 had gevraagd wat hij of zij het liefst zou willen hebben om de vloer stof vrij te maken dan had je als antwoord een betere bezem gekregen, niet een stofzuiger.


Toch is anders denken niet makkelijk. Het programma Mindfuck heeft al in een experiment laten zien dat wij als mens ons graag conformeren aan de sociale omgeving. En onze hersenen zijn patroon gericht. Anders hadden we nooit leren zwemmen, fietsen of autorijden.


Gelukkig is er veel onderzoek gedaan naar Innovatief denken. Zo is er vastgesteld dat mensen met een hoge mate van creatief denken en eigenaarschap als Steve Jobs of Jeff Bezos vijf eigenschappen bezitten. Het innovators DNA. En Adam Grant geeft in zijn boek Originals de samenvatting over het denkproces van creatief denkers. In de workshop Creatief eigenaarschap geven we jou meteen eenvoudige handvatten om ideeën te verzinnen en om te zetten in resultaat.

Inschrijven
Kenmerken Creatief denken en eigenaarschap
  • 2,5 uur
  • max. 12 deelnemers
  • Mediapark Hilversum

Bij de meest innovatieve bedrijven komt 80% van de innovaties gewoon van de werkvloer en niet vanuit gespecialiseerde afdelingen. Creatief denken en eigenaarschap is daar heel gewoon.

Anders denkers durven de status quo te veranderen en zijn niet bang om te falen. Dat is creatief denken en ergens eigenaarschap over willen nemen. Durf jij het aan?
Design Thinking

In onze workshop leiden wij je aan de hand van een korte Design Thinking Sprint langs de vijf eigenschappen van het Innovators DNA en het denkproces van creatieveling. We geven we je inzicht in waar jij als goed bent en waar je jezelf nog kan ontwikkelen. Uiteindelijk geeft de Workshop jou de echte eerste concrete stappen om anders te denken.

Briljant mislukken

Het omarmen van een missie voor verandering maakt het een stuk gemakkelijker risico's te nemen en fouten te maken. Voor de meeste innovatieve ondernemers is het maken van fouten niets om je voor te schamen. Creatief eigenaarschap betekent ook briljant mislukken. Want hoe sneller en goedkoper jouw idee sneuvelt hoe beter het is. Want er pas na heel veel inspanning en kosten er achter komen dat jouw idee niet werkt is zonde van de inspanning. En een idee wat je niet getest hebt is een kans die je hebt laten liggen.

Inschrijven

De workshop creatief eigenaarschap leren we je creatief denken en jouw idee snel om te zetten in resultaat.

Met de Design Thinking methode als handvat geven we jou inzicht in jouw eigen innovators DNA, ontwikkelen we die en geven we jou een vliegende start als creatief denker die eigenaarschap toont.

Schrijf je in voor Creatief denken en eigenaarschap

Deze workshop Creatief denken en eigenaarschap is ook in house organiseren.